Dop på gång



Eftersom jag och Marie är faddrar så skulle vi samlas en halvtimma före dopet började så vi kunde gå igenom hur det gick till och vad vi skulle göra. När klockan var 11 så säger Jörgen " det här är igentligen Nicolinas sov tid, så vi får väl se hur det går"  Jag tänkte direkt, Jäkla hon kommer börja skrika. Japp mycket riktigt, 10 minuter in på dopet så börjar hon gråta, vi försökte tysta henne med leksaker och grimaser men det funkade inte så Tin fick blanda till mat lite snabbt till henne i bänkraden och då blev hon tyst. Sen när det var dags för oss att gå fram så hade hon maten med sig och låg där framme och åt och tillslut somnade hon, så då funkade det ju bra. Men sen skulle prällen ta henne och ta vatten över huvudet på henne som dom brukar göra och då blir hon helt hysterisk, hon började ill skrika. Och inte nog med vanligt  "bebis skrik", hon ligger dessutom i prällens famn med micken precis vid munnen, ni kan ju själva räkna ut hur de låter. Inte så gulligt!
Efter dopet åkte vi hem till Tin och Jörgen och åt, drack och hade de trevligt och Nicolina fick givetvis massa fina presenter.

Föresten guuud va varmt det är ute. Det är verkligen ingen ide att ha smink på sig för det rinner bara av ändå, det märkte jag idag. Det va ju sådär lagom snyggt på slutet av dagen. Och jag som jobbade igår kunde inte sola någonting på hela dagen, och inte idag heller eftersom vi firade Nicolina. Imorgon jobbar jag med, så snälla solen stanna kvar till på tisdag då jag inte har ett dugg att göra på hela dagen.

Nu ska jag och mamma kolla på film,
Tjaao
/ J ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0